Dzisiejsze SEO w kontekście przeobrażeń mających miejsce w wyszukiwarce Google i social mediach
Anna Sikorska – SEO w Google i w Social Media
Współczesne SEO dynamicznie się zmienia, a dotychczasowe podejścia okazują się ograniczone w kontekście zmieniających się mechanizmów Google oraz zwiększającego się wpływu mediów społecznościowych. Specjaliści widoczności w sieci muszą dziś być na bieżąco za nowinkami, ale też aktywnie je analizować, aby wzmocnić widoczność swoich klientów.
seo w social mediach
System Google zmienia się w kierunku inteligentniejszego rozumienia zapytań. Wdrażane rozwiązania oparte na uczeniu maszynowym, takie jak generatywne wyniki wyszukiwania, przenoszą punkt ciężkości z linkowania zewnętrznego na opracowywanie treści zorientowanych na pytania użytkowników. Rosnąca rola mają także multimedialne treści – infografiki, które są wyświetlane w tzw. wynikach bez potrzeby przechodzenia na stronę.
optymalizacja wizytówek Google Moja Firma
Równolegle platformy social media stają się nowym polem budowania widoczności. YouTube i inne kanały stały się czymś więcej niż miejscem publikowania treści. To dziś element strategii widoczności, z własnymi zasadami rankingowymi. Hasztagi i metadane wpływają na to, jak wysoko profil lub treść zostanie odnaleziona przez użytkowników.
Współczesne pozycjonowanie to zatem nie tylko analiza linków, ale strategia 360° obejmujące budowanie treści, Google Ads, dopasowanie do ścieżek zakupowych, jak również optymalizację pod kątem Instagrama i TikToka. Tylko spójność działań może zapewnić widoczne wyniki.
Podsumowując: nowoczesne działania optymalizacyjne to zderzenie kompetencji, elastyczności w podejściu oraz akceptacji faktu, że zasady widoczności wykraczają poza wyszukiwarkę.